انواع جارو شارژی

جاروشارژی یک محصول و وسیله سبک و بدون سیم است که با استفاده از باطری و ذخیره انرژی در دستگاه کار می‌کند.

این وسیله در 2 نوع جاروشارژی دستی و پارویی تولید و عرضه بازار شده است. جاروشارژی ها در مقایسه با جاروبرقی، مدل‌های جدیدتری بوده و با استقبال بسیار بالایی از سوی مشتریان مواجه شده است.

در برخی از مدل‌های جاروشارژی از هر دو قابلیت پارویی و دستی در دستگاه استفاده شده است که شما می‌توانید با توجه به نوع استفاده خود در شرایط و موقعیت‌های مختلف، جاروشارژی را به حالت پارویی، عصایی، حالت کوچک و دستی تبدیل کنید و از دستگاه استفاده کنید.

 

جارو شارژی دستی

مدل دستی در جاروهای شارژی کوچک‌تر از سایر مدل‌ها بوده و محدودیت حرکتی کمتری را در زمان استفاده خواهد داشت. می‌توانید به راحتی و خیلی سریع برای تمیز کردن و گردگیری فضاهای کوچک و غیرقابل دسترس، مبلمان و گوشه‌های کمد، کابینت‌ها، زیر میزها و زیر مبل در منزل استفاده کنید.

این مدل جاروشارژی سبک‌تر بوده و به راحتی و آسانی جابه‌جا می‌شود. البته می‌توانید برای تمیز کردن و نظافت خودروی خود نیز از این مدل جاروشارژی استفاده کنید.

 

جارو شارژی پارویی

مدل پارویی و یا عصایی جاروشارژی در مقایسه با مدل دستی دستگاه، بزرگ و سنگین‌تر می‌باشد. همچنین این مدل جاروشارژی در مقایسه با جاروبرقی، کوچک‌تر و سبک‌تر بوده و می‌توانید به راحتی آن را جابجا کنید.

از این مدل جاروهای شارژی می‌توانید برای تمیز کردن و جاروکشی کف خانه استفاده کنید. مدل‌های هوشمند جاروشارژی نیز با استفاده از سنسورهایی که در دستگاه استفاده شده است، به صورت عمودی و افقی، خانه را تمیز و نظافت می‌کند. این مدل جاروهای شارژی نیز وزن کمتری داشته و بدون سیم می‌باشد.

 

تفاوت های جارو شارژی و جاروبرقی

 

اصلی‌ترین تفاوت جاروشارژی و جاروبرقی در این مدل دستگاه، راحتی استفاده از آن برای تمیز کردن و نظافت گوشه‌ها و فضاهای غیرقابل دسترس از جاروبرقی می‌باشد. می‌توانید دستگاه را نیز در کمد و یا کشو قرار داده و دردسری در مورد جایگاه و نگهداری این وسیله نداشته باشید.

 

عدم نیاز به سیم در جارو شارژی

 

عدم استفاده از سیم در جارو شارژی مزیت و نقطه قوت بسیار مهم در جاروهای شارژی بوده که محدودیت حرکتی را از بین برده و راحتی استفاده از دستگاه را به دنبال خواهد داشت.

از این رو می‌توانید به راحتی برای تمیز کردن گوشه‌ها و فضاهای غیرقابل دسترس، کابینت‌ها، زیر میزها، راه ‌پله‌ها، داخل ماشین و… نیز از این دستگاه استفاده کنید.

از آن جا که جاروشارژی ها سیم نداشته و به پریز نیز نیازی ندارند، می‌توانید برای تمیز کردن تمام قسمت‌های منزل از این دستگاه استفاده کنید.

 

ورزن کم جارو شارژی

نکته بعدی توجه به وزن کم جاروشارژی و استفاده راحت از این وسیله می‌باشد. به طور معمول جاروهای شارژی در مقایسه با جاروبرقی‌ها وزن کمتری داشته و سبک‌تر هستند.

به طور مثال مدل پارویی جاروشارژی، معمولاً سه کیلوگرم وزن داشته که جاروبرقی‌ها وزنی حدود ۷ کیلوگرم دارند، از این رو استفاده از جاروشارژی ها راحت‌تر بوده و می‌توانید به راحتی آن را جابجا کنید.

 

مکش آب و خاک در جارو شارژی 

قابلیت دیگر جاروشارژی در استفاده از این دستگاه برای تمیز کردن گردوخاک و آب در محیط می‌باشد. در واقع تفاوت جاروشارژی و جاروبرقی در قابلیت اصلی مکش آب و خاک در جاروهای شارژی می‌باشد که در جاروبرقی‌ها تنها مکش گردوخاک وجود دارد.

توجه داشته باشید که در صورت استفاده از جاروبرقی برای تمیز کردن سطوح خیس و نمناک و جمع کردن آب در دستگاه، مطمئنا جاروبرقی دچار مشکل شده و باعث سوختن جاروبرقی شود. از این رو به قابلیت‌ها و امکانات دستگاه نیز در زمان استفاده توجه داشته باشید.

 

ظرفیت محدود جارو شارژی

البته ظرفیت جاروشارژی محدود بوده که باید بعد از استفاده مخزن آن را تخلیه و تمیز کنید. در رابطه با عمر باتری جاروشارژی نیز با توجه به مدل و برند دستگاه، قادر به استفاده از جاروشارژی در زمان‌های مشخص و ذخیره شده انرژی هستید. از این رو می‌توانید جارو شارژی‌ها را از قبل شارژ کرده و در صورت نیاز از این وسیله استفاده کنید.

قدرت بالای جاروبرقی

جاروبرقی که دارای توان قدرت موتور بالایی است، قادر به تمیز کردن گردوغبار و پرز فرش بوده و می‌توانید برای تمیز کردن سطوح مختلف از این دستگاه برقی استفاده کنید. می‌توانید در زمان استفاده از جاروبرقی، قدرت مکش دستگاه را نیز تنظیم کنید.

همچنین با استفاده از قابلیت چندکاره بودن جاروبرقی، می‌توانید برای تمیز کردن گوشه‌ها و کناره‌های خانه، مبلمان، راه ‌پله و… نیز از دستگاه استفاده کنید.

البته انتخاب و خرید مدل جاروبرقی‌ها با طول سیم چند متر می‌تواند شما را در تمیز کردن تمام قسمت‌های سالن و اتاق خواب در منزل کمک کند و مشکلی بابت مسافت و کوتاهی سیم جاروبرقی نداشته باشید.

 

مزایای جاروشارژی

• بدون سیم و عدم محدودیت حرکتی جاروشارژی

• قابلیت مکش گردوخاک و آب در محیط

• وزن سبک‌تر و راحتی در جابجایی دستگاه

• سروصدای کمتر جاروشارژی

• راحتی استفاده در تمیز کردن انواع سطوح و گوشه‌های غیرقابل دسترس در منزل

 

معایب جاروشارژی

• عمر محدود باتری و خاموش شدن دستگاه

• قدرت مکش پایین جاروشارژی

• ظرفیت محدود و پایین مخزن جاروشارژی و محدودیت در استفاده از دستگاه

• محدودیت در استفاده از جاروشارژی برای تمیز کردن فضاها و محیط بزرگ

• قدرت تمیز کردن محدود جاروشارژی در مقایسه با جاروبرقی

 

مزایای جاروبرقی

• قدرت مکش و توان موتور بالای جاروبرقی

• قدرت تمیز کردن بالای سطوح با استفاده از جاروبرقی

• ظرفیت بالای کیسه و مخزن جاروبرقی

• استفاده از جاروبرقی در تمیز کردن فضاهای بزرگ

 

معایب جاروبرقی

• وجود سیم و محدودیت حرکتی جاروبرقی

• سروصدای بالای دستگاه

• وزن سنگین و سختی جابجایی در دستگاه

کمپانی آزور تولید کننده ی انواع جاروبرقی و جارو َشارژی با کیفت است. در صورت تمایل می توانید برای مشاهده ی جاروبرقی ها اینجا کلیک کنید و بری مشاهده ی جارو شارژی اینجا کلیک کنید